LATIHAN INDUSTRI & LATIHAN PRATIKAL

haiiiiiiiii....
Assalamualaikum...

Lama dah tak update blog ni kan....
Maaflah sibuk sikit dengan Latihan Industri and last presentation...
Apa yang saya nak tulis ye hari ni...
errrrrmmmmmmm tak ada idea....
Disebabkan saya dah sebut pasal Latihan Industri baik saya cerita sikit apa itu Latihan Industri...
Tak nak tahu tak apa, saya just kongsi apa yang saya tahu...
hahahahahaha

Ok baik lah...
Mesti ramai diantara kita ingat yang Latihan Industri dan Latihan Pratikal itu merupakan perkara yang sama....
Ohhh no, anda silap walaupun ianya adalah benda yang sama...
pelik sangat kan....
hahahahahahahaha

Ok macam ni lah....
Apa itu Latihan Industri?
Latihan Industri ni dalam bahasa dan kefahaman saya lah kan, membawa maksud latihan atau pembelajaran yang wajib di ikuti bagi pelajar-pelajar IPT yang mengambil bidang amali. Yang saya maksudkan dengan bidang amali adalah bidang seperti, Landskap, Pertanian, Kulinari, Engineering, dan sebagainya yang kerjanya lebih kepada kerja main dengan panas dan bergerak-gerak a.k.a penat...





Dah boleh nampak ke tidak maksud Latihan Industri tu?
Ke masih di awang-awagan lagi?
Ke jerebu teruk sangat?
Or trafiklight Merah or Kuning2 lagi?
hahahahaha

Ok senang cerita...
Baca dulu sampai habis...
Tadi dah cerita pasal Latihan Industri so sekarang saya nak cerita apa itu Latihan Pratikal pula...

Ok set....
Apa itu Latihan Pratikal?
Latihan Pratikal ni dalam bahasa dan kefahaman saya lah kan, membawa maksud latihan atau pembelajaran yang wajib di ikuti bagi pelajar-pelajar IPT yang mengambil bidang apa ye nak cakap...ermmm bidang-bidang yang berkaitan dengan Kaunseling, Saikologi dan bidang yang berkaitan dengannya...



haaaaaaaa...
So sekarang macam mana?
Dah nampak tak perbezaan L.I & L.P ni?

Bagi saya, apa yang saya nampak jelas tentang perbezaan keduanya adalah, L.I merupakan something yang kita perlu belajar dan ambil di organisasi yang kita pilih. Manakala L.P merupakan, something yang kita perlu pratikkan apa yang kita belajar di Intitusi kepada semua, dan organisasi merupakan tempat dimana kita melangkah setapak ke dunia dan alam pejerjaan....

Mula-mula dulu saya pun tak tahu apa itu Latihan Industri dan apa itu Latihan Pratikal...
Apa yang saya tahu, saya harus buat yang terbaik untuk graduation nanti...
hahahahaha..

Saya tahu saya bukan cerdik sangat nak tulis blog ni...
bagi saya blog ni macam satu tempat untuk saya bercerita...
ermmmm..
Tak apa lah lain kali kalau saya rajin saya update lagi ok...

Bye2...
Assalamualaikum..

#Entah apa-apa lah yang kau buat ni Afifiy oiiiii.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kolej Universiti Agrosains Malaysia

My Lovely Roommate